piątek, 25 stycznia 2013

Wiórkowe szaleństwo! :)



Osobiście uwielbiam te pralinki i nie znam osoby która by ich nie lubiła. Dlatego postanowiłam wypróbować przepis z nowej książki Liski z Whiteplate. Ten sernik smakuje jak nadzienie z Rafaello:) 

Sernik z Rafaello:
/Przepis na sernik pochodzi z książki Liski /

1 kg mielonego sera białego
4 jajka
1 budyń śmietankowy - ja dałam 2 łyżki mąki
150 g drobnego cukru - dałam znacznie mniej ok. 20 g cukru pudru + torebkę cukru z prawdziwą wanilią + solidną łyżkę miodu
200 g kremu kokosowego - jest b. słodki dlatego zmniejszyłam ilość cukru :)
3 krople olejku migdałowego
kilka rozgniecionych Rafaello

50 g płatków migdałowych- na spód ciasta

polewa:
100 g białej czekolady
100 g kwaśnej śmietany

na wierzch:
10 Rafaello
1 łyżka uprażonych wiórków kokosowych

Piekarnik nastawić na 180 stopni C.
Tortownicę wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia. Wysypać na dno płatki migdałów.
Ser, cukier, miód i jajka delikatnie zmiksować. Dodać krem kokosowy i olejek migdałowy, na koniec wsypać mąkę. Delikatnie wymieszać. Całość przelać do tortownicy. Włożyć do nagrzanego piekarnika. Przez pierwsze 5 min. piec w 180 stopniach C, później zmniejszyć temp. do 160 stopni C i piec 60 min.
Wyłączyć piekarnik, uchylić drzwiczki i poczekać aż sernik wystygnie. 
Przygotowanie polewy jest łatwe, więc można z nią poczekać aż sernik zupełnie wystygnie. W misce nad garnkiem z gotującą się wodą rozpuszczamy czekoladę połamana na kawałki i śmietanę. Gdy czekolada połączy się ze śmietaną polewa będzie gotowa.
Polać ciasto, udekorować Rafaello, posypac wiórkami. Ciasto najlepiej schłodzić przez kilka godzin w lodówce.

Smacznego! :)


22 komentarze:

  1. Zrobię taki mamie na urodziny zamiast tortu. Będzie wniebowzięta :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten serniczek przykuł i moją uwagę książce Liski! Pięknie i bardzo zachęcająco wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi sie zdjecie! I serniczek na nim tez :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny... rafaello jest pyszne, ten sernik to marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne zjęcia, jak z bajki :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. jakie przepiękne, pastelowe zdjęcia ! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo piękny sernik :) a skąd wziąć krem kokosowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można użyć zrobionego w domu:) 200g wiórków miksować do upadłego w blenderze z dodatkiem 2 łyżek cukru trzcinowego:)
      albo kupić w sklepie taki w słoiczku, zwykle stoi tam gdzie nutella i inne smarowidła kanapkowe :)

      Usuń
  8. Cudny !!!!! Jakiego kremu kokosowego użyłaś ?I jakiej wielkości formę ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. użyłam kremu gotowego, znalazłam go na półce obok nutelli :) foma o średnicy 20 cm :)

      Usuń
  9. Ciasto zapowiada sie wyjatkowo smacznie!:)
    A ta śmietanka, ktora sie daje do polewy to ma byc kwasna 12% lub 18% czy to chodzi o kremowke tlusciejsza minimum 30procentowa, bo tylko taka mialam okazje przygotowywac i chcialabym sie dowiedziec o jaka Pani chodzi w tym przepisie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczny serniczek:)
    Mam pytanie dotyczace rozgniecionych Rafaello, w ktorym momencie nalezy je dodac?
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  11. Zostały 2 miesiące do wiosny, a Ty tu takie smakołyki pokazujesz? No nie do wiary :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda jak małe dzieło sztuki. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam, postanowiłam Cię nominować do Liebster Blog Award :)
    http://kuchniaann.blogspot.com/2013/07/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale tu u Ciebie nastrojowo! Uwielbiam tego bloga! :)

    A serniczek - palce lizać! :)

    OdpowiedzUsuń